Thursday, February 5, 2009

Runtuhnya kerajaan Rakyat di Perak

Hari ini melakarkan sejarah yang amat hitam dalam sejarah Perak. Peristiwa hitam ini adalah yang terburuk selepas campur tangan Inggeris di negeri Perak yang berdaulat.

Tercatatlah dalam sejarah Perak tentang pengkhianatan 4 ekor wakil rakyat yang tidak bertulang belakang yang mengkhianati amanah rakyat. Rakyat menyokong mereka dahulu bukan kerana mereka itu beruk A, beruk B, beruk c dan beruk D. Tapi mereka dipilih kerana mereka mewakili aspirasi rakyat Perak yang mahukan perubahan. Rakyat mahukan sebuah kerajaan yang ehsan, yang sentiasa rela mendengar keluhan rakyat. Bukat sebuah kerajaan yang sombong, yang sanggup meggadaikan hak demi untuk mencapai matlamat!

Harapan aku supaya Sultan dapat memahami kehendak rakyat turut hancur lebur. Keyakinan terhadap kewibawaan sultan terbarai. Terbukti Sultan cuma mendengar badut sarkas yang empat ekor, tapi tidak peka terhadap kehendak rakyat yang sepatutnya diwakili oleh empat ekor badut tersebut.

Adakah lagi harapan diMalaysia ini ynag boleh diharapkan untuk melindungi hak rakyat. Hatta institusi istana pun tidak lagi memikirkan keinginan rakyat

No comments: