Thursday, September 3, 2009

Zamry yang Pelik - Suka membaca Terbalik

Kata Tajuk berita dalam Malaysiakini: "Zambry: People can now see who they really are" Itu adalah komen menteri besar Perak yang haram tentang persidangan ADUN Perak pada 2 september.

Zamry ni memeng putar alam. Kalau dulu, aku adalah sikit rasa hormat; sebab dia ni graduan UIA - sekurang kurang nya - batang nyiur tu tak adalah disangka huruf Alif. Peliknya mamat ni ialah, dia menganggap perjuangan ADUN PR tu tak elok. Tapi pada aku sebagai rakyat Perak yang sejati (dah lebih tujuh keturunan di Perak) merasa bangga sebab mereka inilah pejuang sejati! Pejuangan yang tak pernah henti sehingga menang. Perjuangan yang menuntuk hak mereka yang diragut puak puak keris telanjang laknatullah! ADUN PR ini tahan uji. Tak pernah menyerah. Aku merasa bangga memangkah mereka ini dipilihan raya yang lalu. (Kecuali 4 ekor katak botong yang mengkhianati amanah rakyat). Aku yakin rakyat Perak yang sihat mindanya berpendapat seperti aku.

Zamry ni patu rasa malu kerana menggunakan segala kemudahan kerajaan untuk menghentam ADUN PR. Sepatutnya dia berasa malu dan dibulan yang Ramadan yang mulia ini bertaubat dan meminta maaf kepada rakyat Perak kerana telah meragut hak mereka.

Yang aku tahu semakin banyak siZamry bercakap semakin menunjukkan kebebalan beliau:
1. Menjatuhkan kerajaan pilihan rakyat dengan cara yang sangat tak bermaruah
2. Bersikap angkuh dan tah nampak perbuatannya menjadi peragut itu salah
3. Bersekongkol dengan puak yang tebal sifat assobiyah (perkauman)
5. Bersekongkol menjatuhkan speaker DUN dengan tidak bermaruah

Seruan aku kepada aku kepada siZamry ini, sudah sudahlah. Tobat nasuha. Bubarkan DUN Perak dan berikan kuasa memilih kepada rakyat Perak. Sekurang kurangnya, engkau akan akan dilihat seorang yang bermaruah dan berani. Selagi DUN tak dibubarkan, engkau adalah seorang yang dayus, sedayus dayusnya.

No comments: