Monday, July 19, 2010

Setelah diiniaya, kemudian diajak bersatu pulak - logik ke?

Dalam the Sun hari ini, muka surat 2 dibawah "Briefs" ada artikel bertajuk "Solidarity important in Islam". Penasihat agama kepada perdana menteri berkata isu perpaduan Islam mesti mendapat perhatian serious dari umat Islam kerana ini wajib(demanded) dalam islam.... (sic).

Pertamanya kenapa penasihat mangkuk ini bersuara sekarang? kenapa semasa UMNO kuat dan menginaya PAS, dimana menteri mangkuk ni. Peristiwa Memali dimana penyokong PAS (melayu dan Islam) dibunuh, dimana mangkuk ini, kenapa tak bersuara? Bila UMNO merampas royalti minyak Terengganu dimasa pemerintahan PAS, kenapa Pak Lebai mangkuk ni senyap? Bila kerajaan kelantan diiniaya, dengan melambat lambatkan peruntukan, peruntukan tidak disalurkan kepada kerajaan Kelantan (99.9% Melayu dan Islam), mana Lebai mangkuk ni, kenapa senyap. Bila kerajaan kelantan meminta royalti minyak dipulangkan, kenapa lebai mangkuk ini diam, kenapa tak bersuara? Bila pemimpin melayu/Islam dan bukan Islam kena ISA, mangkuk di buta ke? Dan banyak lagi contoh bagaimana UMNO mengunakan kuasa yang terang terang tidak adil dan bertentangan dengan Islam, semua lebai mangkuk ini diam, senyap, mulut dikunci. Orang Islam yang ternanti nantikan fatwa dari lebai lebai ini kecewa - seolah olah mangkuk ini menghalalkan segala tindak tanduk UMNO!

Aku dah muak denagn lebai lebai mangkuk ini. Just shut up! Lagi banyak bersuara, makin hilang kepercayaan rakyat terhadap mereka dan mereka secara tidak langsung mengheret Islam kekancah kontrovesi.

Jadi lebai lebai mangkuk ni perlu membuat keputusan ... Menjadi ulama Islam yang akan bangun menentang kezaliman sebagaimana Imam Nawawi berani mengatakan kebenaran terhadap Khalifah Abbasiah atau pun Ulama UMNO yang hanya mencari makan!

No comments: