Thursday, April 16, 2009

UMNO yang sentiasa menguborkan diri sendiri

Parti mana yang selalu menikam diri sendiri? Parti Cap Keris Telanjang!
Parti mana yang selalu berfikiran singkat? Parti Cap Keris Telanjang!
Parti mana yang selalu berdolak dalik? Parti Cap keris Telanjang!

Tak percaya?
Lihat bagaimana parti cap keris telanjang membuat persempadanan semula kawasan plihanraya bila is kalah teruk dikawasan Melayu dan hilang negeri kelantan dan Trengganu? Analisis dari pemikir pemikir kangkung dalam parti cap keris telanjang ialah Orang melayu menyokong pembangkang, Orang bukan Melayu menyokong BN. Jadi penyelesaiannya adalah mudah - masukkan kawasan yang banyak bukan Melayu kedalam kawasan Melayu - Seperti Kawasan Berkeley (Tiong Hua) dimasukkan kedalam Shah Alam! Memang berkesan - Pilihan raya 2004 - UMNO BN menang di Shah Alam. Tapi penganalisis Kangkung ini terlupa yang terbalik boleh menjadi nyata - Undi Melayu berpecah, dan undi bukan Melayu menyokong pembangkang - Jadi dikawasan yang undi penentunya adalah undi bukan Melayu - BN terkangkang - seperti Shah Alam dan Bukit Gantang! Inilah dikatakan senjata makan tuan! Parti cap keris telanjang ini boleh dikatakan Pak Kaduk moden - Ayam menang, kampung tergadai! Siapa yang bodoh?

Contoh kedua adalah apa yang sedang berlaku diPerak. Keputusan speaker boleh dipertikaikan dimahkamah. Sandiwara ini adalah untuk mempertahankan kerajaan haram BN di Perak. Tak mungkin satu hari nanti perkara yang sama akan berlaku dinegeri yang di perintah BN. Dan mungkin BN tidak suka apa yang dilakukan oleh spaker yang pro BN. Jadi PR moleh menyeret segala keputusan speaker tersebut dimahkamah! Mengapa ini boleh berlaku - mahkamah sudah boleh menjadikan kes Perak sebagai rujukan! Jadi "who is the bigger loser later?" Senjata akan makan tuan. cuma tunggu!

Jadi kepada parti keris cap telanjang ini, memanglah layak menjadi luncai - terjunlah dengan labu labunya - biarkan! biarkan!

No comments: