Thursday, April 16, 2009

Cerita Kelakar dari Trengganu

Semalam, akhbar UMNO melapurkan bahawa 10 orang YB BN tak hadir sidang dewan kerana ada ugutan bunuh?

Ugutan bunuh tu datang dari SMS. Ini dah macam cerita budak budak. Takut keluar malam kerana takut hantu! Dah tu susah benar pula nak tahu siapa ynag hantar SMS tu. Polis pun punyalah bengap. Bukan kah semua talipon post paid dan pre-paid wajib kena daftar? Tak kan dari nombor itu pun tak boleh "trace" si empunya hand phone?

Tak kan lah kerana SMS pun dah kecut. Mana perginya sikap berani YB BN ni? Yang bestnya, yang trima ugutan 3 orang, tapi yang tak hadir 10. Ini menunjukkan yang 7 orang tu lagi tak ada telor!

Kalau ye pun takut dibunuh - duduk lah kat rumah, minta lah polis jaga rumah. Ini tidak, pakat ramai ramai duduk kat hotel. Hotel tu lebih selamat dari rumah ke? Kalu tidak pun hubungi menteri dalam negeri, minta masuk ISA, macam wartawan Tiong Hua yang diISAkan oleh Hamid botak. Mesti selamat punya. Bukan ke bila Hamid botak ditanya kenapa di ISA kan wartawan tersebut? Dengan bangganya Hamid botak kata - nak jaga keselamatan wartawan tersebut!

Hari ini barulah keluar cerita sebenar - rupanya berebut pangkat! Kalau berebut pangkat tu maknanya berebut duit lah! Bukan kah RM650 Juta mahu mari? Mana pergi slogan ketuanan Melayu? Rupa rupanya mereka ni sebenarnya bertuankan Kertas Cap Kepala Agong!

Apalah nak jadi dengan UMNO ni, makin lama makin lawak (bodoh). Kalau nak menipu rakyat pun biar lah cerdik sikit. Ini bulan tahun 50an. Yang mana rakyat boleh dikelentong. Ini zaman IT, zaman info dihujung jari, zaman orang sekolah tinggi!

YB BN ni nak dijadikan YB pun tak begitu cerdik nak jadi penipu pun tak cerdik juga!

No comments: